Marketing voor tolken en vertalers

  • Succes als tolk en vertaler: zet jezelf op de kaart!
  • Met veel praktische tips om gelijk toe te passen
  • Het verschil tussen zelfstandig en ondernemend zijn . . .
  • Praktische 2-daagse training.
  • Interesse? Bel met Tolken Select 088-060 03 00
Inschrijven
Informatie
Prijs € 790,00 (Excl. BTW)
PE 16 Punten
WBTV 681-2036
Dáárom Tolken Select!

Kleinschalig en persoonlijk

Respectvolle leeromgeving

Tolkopdrachten

Trainingen op maat

Algemene informatie

Voor wie?

Voor professionele tolken en vertalers die zich met succes in de markt willen zetten!

Zelfstandige professionals (freelancers, ondernemers en/ of zzpers) moeten zich niet alleen bijspijkeren op hun vakinhoudelijk gebied maar ook op het gebied van hun zakelijke hoedanigheid als zelfstandig ondernemer. Gedurende 2 zaterdagen van 8 uur werken tolken en vertalers aan hun “personal branding”.

Doel van de training

Marketing is voor zelfstandige professionals zoals tolken en vertalers erg persoonlijk. Jij bent je eigen merk. Bewust leren om gaan met je eigen merk en je persoonlijke drijfveren maakt je werk bevredigender en maakt het eenvoudiger om de klanten te vinden die bij je passen. Een sterk personal brand kan u veel opleveren, wat bent u waard?

Welk merk ben jij? 

Ben jij een dienstverlenende tolk/vertaler die zelf acquisitie doet, redelijk succesvol is maar toch graag meer klanten wil? En is marketing aan de andere kant niet helemaal jouw ding?

Welk merk ben jij? Wat maakt jou bijzonder voor je klanten? Wat ga jij de komende 6 maanden veranderen? Wat houdt je tegen?

De training is geen technische marketing training waarin je trucjes leert maar meer een zoektocht naar de manier van werken die jou voldoening geeft.

Programma

Dag 1: IK

Op de eerste dag wordt gewerkt aan de “Personal Branding” van tolken en vertalers. Het doel is dat iedere deelnemer een helder beeld heeft van zijn of haar unieke kwaliteit als mens en als vakman/vakvrouw. Als je weet hoe je in elkaar steekt en wat je sterke kanten zijn dan voer je dit door in je communicatie, in wat je zegt en wat je doet. Dit vormt de basis voor de “personal marketing” en het zakelijke plan dat op de tweede dag wordt geformuleerd en waar de periode na de cursus aan wordt gewerkt.

  • Uitleg over IK, WIJ en HET
  • IK, wat is mijn unieke talent
  • Benoemen van je eigen talent en missie
  • Mijn personal brand

Voor veel mensen is het benoemen van het unieke talent een startpunt voor bewuste ontwikkeling in het werk en daarbuiten.

Wat wil ik bereiken?

  • Basisbeginselen Marketing in de praktijk van tolken en vertalers
  • Product: Wat maakt mij anders dan mijn collega's?
  • Wie zijn klanten, voor wie doe ik mijn werk en wie heeft mij nodig?
  • Hoe zet ik mezelf op de kaart en hoe zorg ik dat ik word gevonden?
  • Verkopen van tolk- en vertaaldiensten, hoe doe je dat?
  • Waar basseer ik mijn tarieven op?

Tussen de 2 bijeenkomsten is er een telefonisch spreekuur voor eventuele vragen.

Dag 2: WIJ en HET

Deze bestaat uit twee delen. In het eerste deel worden deelnemers geholpen om hun “pitch” te formuleren en te oefenen met de persoonlijke presentatie naar bestaande en nieuwe klanten. In het tweede gedeelte wordt een zakelijke plan geformuleerd.

1e deel: WIJ

Hoe maak ik verbinding met klanten?

  • Mijn communicatie, houding en uitstraling
  • Wie zijn mijn natuurlijke klanten en hoe benader ik ze
  • Elevator pitch, wat is je betekenis voor klanten?

2e deel: HET

In het 2e deel van deze dag formuleer je het plan dat je hebt voor de komende periode en wordt er een tijd aan gesteld.

  • Mijn ambities
  • Vaststellen van mijn plan. Wat wil ik bereiken?
  • Wat is er nodig om mijn plan te realiseren.
  • Wat wil ik leren?

Na deze 2e dag ga je als deelnemer naar huis met een persoonlijk actieplan om je onderneming naar een nieuwe fase van bloei te brengen. Indien gewenst is er ook na de training de mogelijkheid om individueel begeleiding te krijgen bij de realisatie van je plannen.

De trainer

Aldo van Duivenboden heeft na het behalen van zijn MBA aan de Universiteit van Leuven ruim 10 jaar gewerkt in diverse marketingfuncties bij multinationals zoals DSM, Philips en Holec. Vanaf 2000 werkt hij als zelfstandig ondernemer en begeleidt hij kleine en grotere ondernemers bij het realiseren van hun dromen en zakelijke doelstellingen. Bijzonder aan de benadering van Aldo is dat hij geen trucjes leert, maar heel praktisch, een verbinding weet te maken tussen de persoonlijke drijfveren van ondernemers en de zakelijke ambities die ze hebben.

Praktisch

  • U hoeft niet zelf een verzoek tot toekenning van punten in te dienen bij het Bureau Wbtv. Tolken Select verzorgt de PE-aanvraag voor u!
  • U ontvanht een op naam gesteld certificaat met het aantaal behaalde PE-punten

Datums

Selecteer een datum waarop u zich wilt inschrijven

  • Prijs exclusief BTW.
  • Na inschrijving verplicht u zich de factuur te voldoen en zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing.
  • Inclusief koffie /thee /fris /materiaal en certificaat. Cursus vindt plaats bij voldoende deelname.
  • 01 Dec

    Marketing voor tolken en vertalers


    Datum: 01-December-2012
    Locatie: Regardz Eenhoorn Amersfoort
    Duur: 2 zaterdagen, van 9.00 t/m 17.30 uur

Beoordelingen

Schrijf uw eigen beoordeling

U werkt aan de beoordeling voor: Marketing voor tolken en vertalers

Hoe waardeert u dit artikel? *

  1 ster 2 sterren 3 sterren 4 sterren 5 sterren
Ervaring